Merhabalar,
Ben Nurseda Çelik. Kendimi tanıtarak başlayayım, eminim nerede okuduğumu hangi bölümde olduğumu merak etmiyorsunuzdur. Ki zaten Ergün Hocamız da merak etmiyormuş. O yüzden ben size nasıl biri olduğumdan bahsedeyim. Öncelikle bana Seda derseniz memnun olurum. Aslında şöyle; bitişik yazılan ismimi ikiye bölerek Nur'u aile ve akraba ilişkilerimde; Seda'yı ise arkadaş ve profesyonel ilişkilerimde kullanmayı tercih ediyorum diyebilirim. Güleç bir insanımdır; öyle somurtuk, mutlu olsa bile kasılmaktan yüzüne azıcık tebessüm dahi konduramayan insanların yanında çok gerilirim. Doğallık önceliğimdir, doğal ve kendim olma yolumda verdiğim çabanın meyvelerini şu bir kaç yıldır yiyorum. Varoluşsal sancılar da hayatımın bir parçasıdır, sorgulamayı, düşünmeyim severim. Sabırlı bir insanımdır, bu yüzden kolay kolay pes etmem. Pes edeceğimi ön görebildiğim bir işe hiç başlamamayı tercih ederim. Önceden hata yapmaktan korkardım, artık korkmam. Uyumlu bir insanım, sevdiğim ortamlara uyum sağlamam çok zor değildir. Kendimden bahsedecek çok şey var da işte, asıl konuya gelelim artık bence deee..
GEP0322
Evet, bütün meselemiz bu
. Peki nedir bu Gep0322? Açıkçası ben de bu hafta tanıştım. Gep0322, Dijital Okuryazarlık adında bir ders. Bu hafta bu ders beni çok şaşırtıcı bir şekilde karşıladı. Asenkron olarak işleyeceğimiz dersin, aslında var olan bütün senkron ya da asenkron derslerden daha da farklı olduğunu gördüm. Ergün Hoca, Itslearning sistemini fazlasıyla aktif kullanan ve kullanmamızı isteyen bir ders işleme yöntemine sahip. Ki inanılmaz keyifli ve özgür bir ortam sunuyor bize. İlk ders tanıtım videosunu izlediğimde bile bu kadarını beklemiyordum. Bir haftayı geride bıraktık ve bu bir haftada kendisi attığı onlarca capsle, sorduğu sorularla, açtığı tartışma bloglarıyla, öğrencileri canlı ve iletişim halinde tuttu. He bir de! bu dersin haftalık gizli görevleri var. Bu haftaki gizli görev klasöründe dersin içeriği ve dijital okuryazarlığa ait terimlerle ilgili videolar bulunuyordu.
 |
| https://www.istockphoto.com |
Öncelikle Dijital Okuryazarlık kavramının, içinde bulunduğumuz dijital çağla birlikte gelişen bir beceriyi ifade ettiğini ve belli temel unsurlardan oluşan bir beceri seti olduğunu öğrendim. Bu temel unsurları 'Bulma, Kullanma ve Yaygınlaştırma' olarak üç başlıkta toplayabiliriz. Burada bahsedilen üç başlık; aslında bilgiyi ya da kaynağı bulma, kullanma ve yaygınlaştırma anlamında kullanılmaktadır. Yine dijital okuryazarlıkla ilgili hatırladığım bazı temel kavramlar şunlar; bilgi okuryazarlığı, veri okuryazarlığı, medya okuryazarlığı, dijital kimlik, dijital iş birliği, ve dijital yenilik. Bu kelimelere bakınca sanki çok yabancı olduğumuz ve hiç bize hitap etmeyen kelimeler gibi geliyor ama aslında günlük yaşantımızda online ve dijital platformlarda sıklıkla kullandığımız ve karşılaştığımız kavramlar olduğunu fark ettim, dersin içeriğini dinlediğimde. Dijital okuryazarlık dersi de bu kavramlar temelinde şekillendiği için kavramların içeriklerini ve nerelerde kullandığımızı bilmemin oldukça önemli olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca bu hafta yaptığımız bir diğer şey de Ergün Hocanın C-D arada açtığı çok keyifli tartışma sorusuna cevap vermekti. Soru kısaca şöyleydi; 'bir gün bir dijital kavram olarak uyansanız, hangisi olmak isterdiniz?' bu soruyu keyifli kılan şey aslında verilen cevapları okumaktı. O kadar enteresan terimlerle kendi hayatlarını ya da benliklerini bağdaştıran öğrenciler vardı ki, bu açıdan bakmak beni çok eğlendirdi. Bense bu soruya Chrome eklentisi olmak isterim şeklinde cevap verdim. Çünkü insanların hayatlarını kolaylaştırmayı ve işe yaramayı seviyorum dedim. Çok düşünmeden ilk aklıma gelen ama bir yandan da beni gerçekten yansıtan da bir cevaptı. İlk haftayı bu şekilde tamamlamış olduk.
Şimdilik Hoşça Kalın!
Yorumlar
Yorum Gönder